آشپزی، غذا های رژیمی

طرز تهیه کوفته تبریزی رژیمی

طرز تهیه کوفته تبریزی رژیمیطرز تهیه کوفته تبریزی رژیمی

غذایی خوشمزه و لذیذ برای اموزشکوفته تبریزی بدون گوشت کاملا رژیمی

لطفا به ادامه مطلب بروید…….

مواد لازم:

 سبزی شامل گشنیز، جعفری، شوید، ترخون، مرزه  ۱کیلو
 لپه  ۲پیمانه
 گوجه فرنگی  ۶عدد
 آرد نخودچی  نصف پیمانه
 نمک، فلفل قرمز، زردچوبه،زیره سیاه به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
آلو و گردو به مقدار لازم

 

 

 

 

طرز تهیه کوفته تبریزی رژیمی:

لپه را از شب قبل خیس کنید و با کمی آب بپزید.برنج را نیز جداگانه پخته و به همراه لپه ها چرخ کنید، بعد سبزیها را که کاملا ریزخورد کرده اید به همراه آرد نخودچی و ادویه جات به لپه و برنج چرخ شده اضافه کنید و کاملا ورز دهید تا آماده شود.آنها را گلوله گلوله کرده و وسطشان را در صورت تمایل آلوچه یا مغز گردو بگذارید و در قابلمه ی مناسب قرار دهید.
حال گوجه و آب را مخلوط کرده و بگذارید خوب بجوشد تا به سسی نه چندان سفت تبدیل شود، این سس را روی کوفته ها بریزید و قابلمه را روی شعله ی ملایم بگذارید تا آرام آرام پخته شود و جا بیفتد .همراه روغن زیتون میل کنید.

امید وارم از طرز تهیه این غذا خوشتون اومده باشه و خودتون این کوفته تبریزیرژیمی  رو داخل خانه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید

«مطالب پیشنهادی به شما»

درباره نویسنده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.