عکس ماشین و موتور، گالری عکس

نگاهی به کادیلاک ATS-V مدل ۲۰۱۶

نگاهی به کادیلاک ATS-V مدل ۲۰۱۶

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

 اولین چیزی که در مورد یک کادیلاک ATS-V جلب توجه می کند، مهندسی به کار رفته در شاسی آن است که در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در این خودرو سیستم فرمان، ترمزها، تعلیق و تایرها هارمونی عجیبی با یکدیگر دارند و هیچ گونه عدم هماهنگی در هنگام حرکت ATS-V در جاده احساس نمی شود. تنظیمات هر یک از ابزارها بسیار کامل و متعادل انجام شده است. این خودرو که در میشیگان مهندسی و ساخته شده ‎است، چابکی بسیار خوبی دارد، براحتی می توان با آن شتاب گرفت و رانندگی با آن به مراتب هیجان انگیزتر از مدل هایی مانند ب ام و M3 و مرسدس -ای ام جی C63 است. به نظر می رسد که مهندسی شاسی آلمانی رقیب خود را پیدا کرده است.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

تعادل شاسی و لذت رانندگی که ایجاد می کند، غیرقابل انکار است. این موضوع وقتی بیشتر اهمیت پیدا می کند که بخواهید از یک مسیر کوهستانی عبور کنید، به یک پیست اتومبیلرانی سر بزنید و یا یک بزرگراه یکنواخت را با محدودیت سرعت طی کنید. با وجود این سطح رضایت از عملکرد شاسی، وقتی در یک مسیر شلوغ و خسته کننده قرار می گیرید، ناهماهنگی های موجود در کابین کادیلاک ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد. ترکیبی ناهمگون از مواد، بافت ها و پرداخت سطوح، تمام ویژگی های یک فضای خسته کننده را در خود دارد. البته آپشن صندلی های ریکارو به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ دلار تکیه گاه و ظاهر بسیار خوبی دارند.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

ولی بهتر است با این صندلی ها با ملایمت رفتار کنید، چراکه اگر بیش از حد بخواهید آن ها را تست کنید، ممکن است چرم آن ها برداشته شود! پکیج «عملکرد در پیست» به ارزش ۶ هزار و ۱۹۵ دلار از دیگر آپشن هایی است که در خودروی تست شده مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین توصیه می شود که حتماً از پوشش چرم جیر برای غربیلک فرمان با هزینه اضافی ۳۰۰ دلار استفاده کنید؛ در غیر این صورت یک پوشش چرمی خواهید داشت که کیفیتش در حد وینیل است. در پشت غربیلک فرمان، عقربه هایی به کار برده شده که بیشتر برای یک شورولت کروز مناسب هستند. این در حالی است که لکسوس در ۲۵ سال قبل نمونه هایی بهتر از این استفاده کرده است. با این وجود، نمایشگر بزرگ اطلاعات مستطیلی شکل، تعادلی مناسب تر درزمینهٔ فرم و عملکرد دارد.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

البته این موضوع در مورد صفحه نمایش بزرگ لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی با عنوان CUE چندان صادق نیست. از طریق صفحه لمسی می توان کارهای پیچیده ای مانند مشخص کردن مقصد برای سیستم راهبری (به صورت آپشن) انجام داد. ولی استفاده از این سیستم در سرعت های بالا بسیار مشکل است و واکنش ضعیفی دارد. چیزی که بیشتر می تواند شما را دچار دردسر کند، زمانی است که می خواهید کاری را به صورت لحظه ای انجام دهید؛ مثلاً بخواهید صدای سیستم صوتی را با لمس صفحه کم کنید، کانال رادیو را عوض کنید و یا از یک آهنگ موسیقی عبور کنید. کارهایی که معمولاً با یک لمس دست باید انجام شوند، درنهایت نیاز به دو، سه و یا چیزی بیشتر از یک لمس ساده خواهند داشت.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

در همین حال، از شنیدن شکایت سرنشینان عقب نیز ناگزیر خواهید بود؛ چراکه هم فضای پاهای کوچکی در اختیار دارند و هم به خاطر ورودی کوچک درها، ورود و خروجشان به داخل کابین ATS-V مشکل است.
همچنین در صندلی راننده، طراحی خودرو به شکلی منفی، دید از داخل کابین را تحت تأثیر قرار داده است. به نظر می رسد که کادیلاک در این قسمت از طراحی، اندکی زیبایی را به کاربردی بودن ترجیح داده است.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

این در حالی است که مرسدس C63 و ب ام و M3 به اندازه کادیلاک کارایی طراحی خود را به خطر نینداخته اند. در هر حال، آلمانی ها کانسپت های آماده برای حضور جاده نمی سازند و کادیلاک این کار را انجام می دهد. می توان گفت که زیبایی ATS-V تحت تأثیر ناهماهنگی ها و دردسرهایش قرار گرفته است.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

در مورد موتور ۴۶۴ اسب بخاری دو توربوشارژر V-6 که در زیر کاپوت ATS-V خوابیده، هیچ نکته منفی عمده ای نمی توان گفت. این پیشرانه ATS-V شباهت های زیادی به موتور ۴۲۰ اسب بخاری موجود در CTS-V اسپورت دارد، ولی در همین حال از توربین های توربوشارژر سبک تر برخوردار است؛ موضوعی که باعث می شود سرعت واکنش آن بهبود یابد. تمام گشتاور ۶۰۳ نیوتن متری موتور ۳/۶ لیتری در یک حالت پایدار و خطی در دسترس قرار می گیرد و رفتار موتور شبیه به یک موتور با حجم بالا و تنفس طبیعی است. ATS-V سدان همراه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خود، در مدت ۳/۹ ثانیه، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت می کند؛ زمانی که ۰/۳ ثانیه سریع تر از ATS-V کوپه با گیربکس دستی است.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

در مجموع باید گفت که مهندسان طراحی کادیلاک، باید زمان بیشتری را صرف توسعه این مدل کنند. شاید اگر اندکی ارتباطشان را با مهندسان شاسی کادیلاک بیشتر کنند، بهتر بتوانند تصمیم گیری کنند.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

مشخصات:

نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
قیمت مدل تست: ۷۴ هزار و ۲۴۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۶۱ هزار و ۴۶۰ دلار).
نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V-6، دو توربوشارژر و خنک کننده داخلی، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
گنجایش: ۳ هزار و ۵۶۴ سی سی.
قدرت: ۴۶۴ اسب بخار در ۵ هزار و ۸۵۰  دور در دقیقه.
گشتاور: ۶۰۳/۳۴ نیوتن متر در ۳ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

ابعاد:
فاصله محوری: ۲/۷۷۶ متر.
طول ماشین: ۴/۶۷۴ متر.
عرض: ۱/۸۱۱ متر.
ارتفاع: ۱/۴۱۵ متر.
وزن کلی: ۱ هزار و ۷۲۴ کیلوگرم.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

تست های سرعت:
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۹ ثانیه.
صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۸ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.
عبور از یک چهارم مایل: ۱۲/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۹۶/۳۴ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت دراگ، آمار خودروساز): ۲۹۷/۷ کیلومتر بر ساعت.
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۹۳۹ متر.
چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۰۲g.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل

مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
«مطالب پیشنهادی به شما»

درباره نویسنده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.