عکس ماشین و موتور، گالری عکس

چهار ابَر خودرو فِراری از زبان راننده تست رسمی

چهار ابَر خودرو فِراری از زبان راننده تست رسمی

,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
شاید با خود فکر کنید که رانندگان آزمایش کمپانی های خودروسازی شغل بسیار خوبی دارند، چراکه تمامی مدل های کمپانی را حتی قبل از ورود به بازار زیرِ دست های خود دارند و نه تنها هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند بلکه هرماه حقوق بسیار خوبی هم دریافت می کنند!
از هرکس دیگری که بگذریم، این تفکر در مورد آقای داریو بِنوزی (Dario Benuzzi) به شدت صدق می کند! این مرد ۶۹ ساله که از سال ۱۹۶۹ راننده تست رسمی خودروسازی فِراری است، تمامی خودروهای ساخت این کمپانی را از مدل ۲۴۶ Dino به بعد آزمایش کرده و از نظراتش به طور مستقیم در توسعه و تولید تمامی مدل ها استفاده شده است. وی در طی ۴۶ سال گذشته خاطراتی با افسانه های فِراری برای خود ساخته که بی تردید از آرزوهای همیشگی بسیاری از علاقه مندان خودرو است!
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
پدال نوشت: بِنوزی حالا و پس از گذشت بیش از ۴ دهه از فعالیتش در فِراری، ۴ ابر خودروی بی نظیرِ این خودروساز را در پیست فیورانو گردهم آورده تا مروری بر خاطرات ناب این سال ها داشته باشد.
F40
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
فِراری F40 گل سرسبد خودروهای دهه ۱۹۸۰، به معنای واقعیِ کلمه از زمان خودش جلوتر بود. در آن سال ها که تکاپوی خودروسازان در بازار سوپر اتومبیل ها بسیار بالاگرفته بود، F40 تمامی پارامترهای تهاجم و خشونت را توأمان به همراه داشت و با قلب توربو دوقلویش عرصه را بر رقیبان قدری ازجمله پورشه ۹۵۹ بسیار تنگ کرده بود. در توصیفش همین نکته بس که آخرین دست پرورده «انزو فِراری» فقید به شمار می رود.
F50
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
ابر خودروی بعدی مارانللو یعنی F50 به نوعی میراث دار مدل F40 و مرحوم «انزو فِراری» به شمار می رفت و به عبارتی تحت سایه آن متولد شد. فلسفه اصلی ساخت و توسعه آن ارائه اتومبیلی بود که نزدیک ترین نمونه خیابانی به خودروهای فرمول ۱ باشد. در همین راستا هم از یک ساختار فیبر کربنی نادر و سیستم تعلیق بسیار پیچیده به عاریت گرفته شده از فنّاوری فرمول ۱ بهره می برد. جالب است بدانید پیشرانه آن نیز از خودروی وقت گروه فرمول ۱ فِراری یعنی مدل ۶۴۰ گرفته شده بود!
Enzo
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
انزو که به یاد بنیان گذار اسب سلطنتی به این نام مزین شده، اولین قدم فِراری برای ساخت ابر خودروهای مدرنِ امروزی است. درحالی که دو مدل قبلی دی اِن اِی خود را از خودروهای مسابقه ای گرفته بودند، اِنزو ساخته شد تا یک سوپر اسپرتِ به اصطلاح Ultimate باشد! از این اثر هنری که در زمان خود جزء برترین سوپراسپرت های دنیا بود تنها ۴۰۰ دستگاه به تولید رسید که آخرین نمونه آن به درخواست پاپ و برای امور خیریه بود. فراموش نکنیم که اِنزو هنوز هم از ابر خودروهای مطرح دنیاست و پس از گذشت تنها حدود ۱۰ سال از پایان تولیدش ارزش کلکسیونی بسیاری پیداکرده است!
LaFerrari
,عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های گران، عکس خودرو، عکس اتومبیل
پس از نمایش سه خودروی پا به سه گذاشته قبلی، نوبت به ابر خودرویی رسید که بی شک بی نظیر است! لافِراری به عنوان اولین و تنها هایپرکارِ هیبریدی فِراری به قدری زیبا و تحسین برانگیز است که قبل از این که بفهمید چه در قلب خود دارد چشم هایتان محو طراحی ظاهری اش خواهد شد. این مدل به عنوان سریع ترین فرزند مارانللو دارای قدرتمندترین و پیچیده ترین ویژگی های فنی بوده و تا حدودی به عنوان جایگزین اِنزو شناخته می شود.
حضور این ۴ پرچم دار اصیل فِراری و نَوای پیشرانه های V12 و V8 شان در فیورانو، بسیاری از خاطرات تلخ و شیرین را زنده کرد و مراسم بسیار دوست داشتنی ای برای خودِ فراری و علاقه مندانش در سراسر کره خاکی بود. از طرفی نگاه کردن به آن ها وقتی به دنبال هم در پیست حرکت می کردند یا دوش به دوش هم در حاشیه آن ایستاده بودند این حس را به شما منتقل می کرد که در حال تماشای سیر تکاملی سوپر اتومبیل های فِراری در طی چند دهه ی اخیر هستید.
«مطالب پیشنهادی به شما»

درباره نویسنده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.